1)Aşağıdakilerden hangisi “insanlık dini”nin
temel özelliklerinden biri değildir?
A)
İcat ve keşifleri mucize olarak kabul etmesi
B)
Olay ve olguları düşündürtmeyi esas alması
C)
İnsanı her şeyin ölçüsü olarak kabul etmesi
D)
Geçmiş dinlerin tecrübelerinden
yararlanmaması
E)
Hümanizm olarak da sunulması
2.Kendisini zayıf kabul eden bir insanın,
üstünlüğünü kabul ettiği ve inandığı bir
güce bağlanması, hayatına nasıl yansır?
A)
Karşılaştığı problemleri, sadece aklını
kullanarak çözmeye çalışır.
B)
İnanılan gücün önünde eğilir.
)
Kutsal günleri önemsemez.
D)
Bağlanmanın gereği olarak, bazı değerleri
görmezlikten gelir.
E)
İnancına dayalı bir hayat felsefesi
geliştirmez
3.Bir zamanlar kilisenin bilgiyi tekelinde
tutması, deneysel bilimlere ve bilim
adamlarına karşı tavır alması
aşağıdakilerden hangisine neden
olmuştur?
A)
Bütün dinlere tepki gösterilmesine
B)
Dinin, bilgiye verdiği önemin anlaşılmasına
C)
İnsanların dine daha çok yaklaşmasına
D)
Deneysel bilimlerin gelişmesine
E)
Dini bir kurumun bilgiye sahip çıkması nedeniyle bilginin yüceltilmesine
4.
Kur’an’da, yaratılışta insana iyilik ve
kötülük duygusunun birlikte verildiğinin
bildirilmiş olması eğitim açısından ne
anlama gelir?
A)
İnsanın doğuştan hem iyi hem de kötü
olduğu
B)
İnsanda iyilik duygusunun daha fazla olduğu
C)
Bazı insanların doğuştan kötü olduğu
D)
Duyguların iyi yöne kanalize edilmesi
gerektiği
E)
İnsandaki kötü duyguların tamamen yok
edilmesi gerektiği
5.Fatiha suresinde geçen “din” ne anlama
gelir?
A)
Karşılık
B)
Borçlanma
C)
Medeniyet
D)
Hâkim
E)
İnanmak
6.
Diriliş konusunun insanları çok
düşündürmesi ve tedirgin etmesinin en
önemli nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Diriliş konusunda şüphe olmaması
B)
Sevmediği kişileri bir daha görmek
istememesi
C)
Hesaba çekilme korkusu
D)
Ölenlerin bedeninin çürümesi
E)
Sevdiklerine kavuşmak istemesi
7.Din eğitimcisi yaptığının karşılığını neden
Allah’tan beklemelidir?
A)
Kimseye minnet etmediğinden
B)
Diğergâm olması gerektiğinden
C)
Ümitsizliğe düşmemesi gerektiğinden
D)
Peygamber varisi olduğundan
E)
İyi niyetli olması gerektiğinden
8..
Aşağıdakilerden hangisi İslâm’ın
yetiştirmek istediği “iyi insan”
özelliklerinden biri değildir?
A)
Sorumluluklarını en iyi şekilde yerine
getirmesi
B)
Hiçbir işte yarış içine girmemesi
C)
Allah’tan korkması, kuldan utanması
D)
Hakka ve haklıya itibar etmesi
E)
Kendisi için istediğini, başkaları için de
istemesi
9.Din eğitimcisi, insanlardan neden umut
kesmemelidir?
A)
İnsan doğuştan sosyal bir varlık olduğundan
B)
Din eğitimcileri Peygamber varisi
olduğundan
C)
İnsanın, yaratılışından itibaren Yaratıcı ile bir
şekilde ilişkisi olduğundan
D)
Dünyada ihtiyaçlar sınırsız olduğundan
E)
Din, iyi insan yetiştirmeyi amaçladığından
10.
Sadaka taşı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi yanlıştır?
A)
Günümüz koşullarında uygulanması zordur.
B)
Sadakayı veren için ihlas, alan için iffet
anlamına gelir.
C)
Yoksulların haysiyet ve şerefini korumayı
amaçlamıştır.
D)
Dinin nasıl kültür haline geldiğini anlama
bakımından önemlidir.
E)
Medeniyetin dine yansımasıdır
11.
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile açıldıktan bir
süre sonra kapanan İmam-Hatip Okulları,
daha sonra hangi yıl tekrar açılmıştır?
A)
1951
B)
1974
C)
1982
D)
1993
E)
1997
12.İslam’ın eğitim ve bilgiye bakışı ile ilgili
aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A)
Eğitim, insanın sorumluluklarını yerine
getirebilmesi için gereklidir.
B)
İnsanın bilgi sahibi olması ve eğitilmesi,
kendi açısından bir haktır.
C)
Eğitim, insan davranışlarını olumlu yönde
geliştirmelidir.
D)
Bilgi sahibi olmak bir üstünlük nedenidir.
E)
İnsan bilgiye sahip olarak dünyaya gelir.
13.
Aşağıdaki eğitim mekânlarından hangisi
sadece Medine döneminde faaliyet
göstermiştir?
A)
Mescit
B)
Dârü’l-Erkam
C)
Suffa
D)
Medrese
E)
Küttab
14.
Din ilimlerinde uzmanlar yetiştirmek
amacıyla 1915 yılında açılan kurum
aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Medresetü’l-MütehassısînB)
Medresetü’l-Eimme ve’l-Hutebâ
C)
Medresetü’l-Vâizîn
D)
Medresetü’l-İrşad
E)
Dârü’l-Hilafeti’l-Aliyye Medresesi
15.
II. Meşrutiyet döneminde medreselerde
yapılan ıslah çalışmaları ile ilgili aşağıdaki
ifadelerden hangisi doğrudur?
A)
Islah konusunda yapılan hazırlıklar ülkenin
tamamında uygulanmıştır.
B)
Medreselerde, ihtisas öğretimine yer
verilmemiştir.
C)
Öğretim programlarında sadece din
ilimlerine yer verilmiştir.
D)
Medrese eğitiminin, uzmanlık da dahil en
çok 12 yıl olması planlanmıştır.
E)
Islah çalışmalarının amacı mekteplere olan
ihtiyacın sona erdirilmesidir.
16.
Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde
yöntem seçimini etkileyen faktörlerden biri
değildir?
A)
Öğretime muhatap olacak öğrencilerin yaş
ve zekâ düzeyleri
B)
Öğretim yapılacak yerin fiziksel özellikleri
C)
Öğretmenin, öğretim teknolojilerini kullanma
becerisi
D)
Öğretimi yapılacak dersin içeriği
E)
Öğrencilerin fiziksel özellikleri
17.
Din eğitimcisinin eğitim öğretim
uygulamalarını planlarken ve
gerçekleştirirken insanlar arasındaki
farklılıkları dikkate almak durumunda
olması, aşağıdaki öğretim ilkelerinden
hangisinin gereğidir?
A)
Bütünlük
B)
Bireysellik
C)
Açıklık
D)
Amaca dönüklük
E)
Gizlilik
18.
“Çocukluk döneminde çocuğa sunulan din
hakkındaki her şey ve bunların sunuluş şekli
onun ileriki yaşamında dine olan yaklaşımını
belirleyici etkiler yapar.”
Yukarıdaki ifadede öncelikle anlatılmak
istenen husus aşağıdakilerden hangisidir?
A)
Bireylere, çocukluk döneminde din hakkında
pek çok şeyin öğretilmesi gerektiği
B)
Çocukluk döneminde verilen din eğitiminin,
yetişkinlik dönemdeki dini hayat üzerinde
olumsuz etki yarattığı
C)
Din öğretiminde muhteva ve öğretim
yöntemlerinin oldukça önemli olduğu
D)
Din eğitiminin, çocukluk döneminde
vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğu
E)
Çocukluk döneminde verilen din eğitimin,
çocuğun hayat tarzını belirleyen yegâne
unsur olduğu
19.Belirlenen bir konunun kalabalık bir dinleyici .kitlesine sınırlı bir süre içerisinde öğretimi
söz konusu olduğunda, genellikle aşağıdaki
öğretim yöntemlerinden hangisi tercih
edilir?
A)
Soru-cevap
B)
Örnek olay
C)
Problem çözme
D)
Gözlem gezisi
E)Anlatım20.
“(İnsanlar) devenin nasıl yaratıldığına,
bakmazlar mı? Göğe bakmıyorlar mı nasıl
yükseltilmiş? Dağların nasıl dikildiğine,
bakmazlar mı? Yeryüzünün nasıl yayıldığına bir
bakmazlar mı?” (Ğâşiye 88/17-20)
“(Resulüm!) De ki: ‘Yeryüzünde dolaşın da
yaratılışın nasıl başladığına bir bakın. İleride
Allah öteki oluşmaya da vücut verecektir. Allah,
her şeye Kadîr'dir.” (Ankebut 29/20).
Yukarıdaki ayet-i kerimeler hangi öğretim
yönteminin dini dayanağı olarak kabul
edilebilir?
A)
Problem çözme
B)
Gözlem gezisi
C)
Grup tartışması
D)
Örnek olay
E)
Anlatım
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 2
1.Dinî duygu ve inancın, hayatın her alanındakendini göstermesi ne anlama gelir? A) Dinin, bir vicdan işi olduğu
B) Dinin,hayatın bazı alanlarında yoğunlaştığı
C) Dinin,her insanın özünde var olan bir gerçek olduğu
D) Hayatladin arasında zıt bir ilişki olduğu
E) Dinin,hayatın iki cephesinden birini oluşturduğu
2.İhkak-ı hak ne demektir?
A) Haklınınyanında olmaktır.
B) Hakkınortaya çıkarılmasıdır
C) Herkesehakkının verilmesidir.
D) Herkesin,kendi hakkını kendisinin almasıdır.
E) İnsanların haklarının yenmemesidir.
3. Sağlıklıbir din eğitiminin verilmemesi sonucunda ortaya nasıl bir durum çıkar?
A) İnsana,temel haklarından biri verilmemiş olur.
B) Birkesim, din eğitiminden mahrum kalır.
C) Dineğitimi alanlarla almayanlar arasında ihtilaf çıkar.
D) İnsaneksik eğitilmiş olur.
E) insanıdaha uzun süre eğitmek gerekir.
4. Kiliseninbir zamanlar deneysel bilimlere karşı çıkması, aşağıdakilerden hangisine nedenolmuştur?
A) Bilimadamlarının kilise ile işbirliği yapmasına
B) Bütündinlerin bilime karşı olduğu tezlerinin savunulmaya başlanmasına
C) İslâmdünyasında din algısının düzelmesine
D) Engizisyonmahkemesinin yumuşamasına
E) Dinile bilimin kaynaşmasına
5. İnsanın,yaratılıştan içine iyilik ve kötülük duygusunun birlikte yerleştirilmişolduğunu
bildiren ayet neyi ifade eder?
A) Buduyguların farkında olunması ve dikkate alınması gerektiğini
B) İnsanınkötü bir varlık olduğunu
C) İnsaneğitiminin çok yönlü olması gerektiğini
D) insanındoğuştan nötr olmadığını
E) İnsanındoğuştan Müslüman olduğunu
6. Dineğitimcilerinin Peygamber varisi olmaları nedeniyle çeşitli uyarılara muhatapolabilecekleri düşünüldüğünde, aşağıdaki özelliklerden hangisine sahip olmaları
sağlıklı bir din eğitimi vermelerini engeller?
A) Hiçbirzaman ümitsizliğe kapılmamaları
B) Yaptıklarınınkarşılığını, insanlardan da beklemeleri
C) Hidâyetin,Allah’ın elinde olduğunu bilmeleri
D) Görevlerini,iyi niyet ve hoşgörüyle yerine getirmeleri
E) Karamsarolmadan, sabırla görevlerine odaklanmaları
7. İnsanın,Yaratıcı ile her zaman bir şekilde irtibatlı oluşu, din eğitimcisi açısındanöncelikle ne anlam ifade eder?
A) Bazıkişiler ne kadar çalışılsa da iflah olmaz.
B) Yaratandanötürü yaratılan hoş görülmelidir.
C) Yaratıcıile irtibat olunca, din eğitimcisine bir şey kalmaz.
D) Anne-babairtibatta önem arz eder.
E) İnsanlardanumut kesiimemeiidir.
8. Ekonomide,“hırsızlık ve rüşvet” nasıl bir “girdi” oluşturmaktadır?
A) Maliyetartırıcı
B) Ahlâkdışı
C) İnsanlıkdışı
D) Güvensarsıcı
E) Nitelikeksikliği
9. “Düşen uçakta ya da batan gemide ateist
bulunmaz” sözü ne anlama gelir?
A) Uçakya da gemiye, çoğunlukla inanan insanların binmesi ihtimalinin kuvvetli olması
B) İnsanınçaresiz kaldığında, din duygusunun daha belirgin hale gelmesi
C) Uçakya da gemi kazalarından kurtulma ihtimalinin zayıf olması
D) Uçsuzbucaksız gökyüzü ve denizin insana, Allah’ı hatırlatması
E) İnsanlarındin duygularını ortaya çıkarmak için, gemi ya da uçağa binmelerinin gerekmesi
10. Abbasilerdöneminde Bağdat’ta kurulan ve Hint, Yunan ve İran dillerinde yazılan eserlerinArapça’ya tercüme edildiği kurum aşağıdakilerden hangisidir?
A) Medresetü’l-Mütehassısîn
B) NizamiyeMedresesi
C) Suffa
D) Darülfünun
E) Beytü’l-Hikme
11. Mekkedöneminde din eğitiminin yapıldığı önemli bir merkez olan ve Hz.
Peygamber’in, almış olduğu vahyi buradatoplanan Müslümanlara tebliğ ederek eğitimlerini gerçekleştirdiği mekân
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Suffa
B) Mescid-iHaram
C) Darü’l-Erkam
D) NizamiyeMedresesi
E) Küttap
12. Türkiye’de,yaygın din eğitimi hizmetleri hangi kurum tarafından yürütülmektedir?
A) MilliEğitim Bakanlığı
B) Diyanetişleri Başkanlığı
C) Dinişleri Yüksek Kurulu
D) Belediyeler
E) YüksekÖğretim Kurulu
13. İslam’ıngeldiği dönemde, Arap Yarımadası’nın durumu ile ilgili aşağıdaki ifadelerdenhangisi doğrudur?
A) Eğitimimkânları gelişmiştir.
B) Okuma-yazmabilen sayısı oldukça fazladır.
C) Eğitimve iletişim daha çok yazılı olarak yapılmıştır.
D) İnançve davranışlardaki ölçüsüzlük ve yanlışlıkların yaygın olması nedeniyle,"Cahiliye” dönemi olarak adlandırılmıştır.
E) Şiirve hitabet sanatları gelişmemiştir.
14. Aşağıdakilerdenhangisi İslam dünyasında tıp, astronomi, matematik ve felsefe alanlarındaönemli çalışmalar yapan ünlü
bilginlerden biridir?
A) Nizamü'l-Mülk
B) Sîbeveyh
C) İbn-iSina
D) Ebu’l-Esveded-Düelî
E) Mus’abb. Umeyr
15. Dineğitiminde muhataba kazandırılacak davranışlar yanında, bu davranışlarınkazandırılma biçimi de son derece önemlidir. Çünkü aynı davranışların farklıbiçimlerde sunumu, başka bir ifadeyle, dinî bilgi, duygu ve davranışlarınkazandırılmasında esas alınan ilkeler ve izlenen yöntemler, muhatabın dinekarşı olumlu veya olumsuz bir tutum sergilemesinde etkili olacaktır.
Aşağıdaki gelişim dönemlerinin hangisinde buetkinin daha az olduğu söylenebilir?
A) İlkçocukluk
B) Ortaçocukluk
C) ileriçocukluk
D) Gençlik
E) Yaşlılık
16. Aşağıdakilerdenhangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?
A) İsticvabyöntemi
B) Sokratesyöntemi
C) Bulduruyöntemi
D) Takriryöntemi
E) Keşifyöntemi
17- Bir olayı ya da sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak, söz konusu olayhakkında değerlendirme yapma, neden- sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerilerisunmaya dayalı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Takriryöntemi
B) Problemçözme yöntemi
C) Örnekolay incelemesi yöntemi
D) Demonstrasyonyöntemi
E) Gözlemgezisi yöntemi
18. Birdersin özel ya da genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere önceden hazırlanan birplan çerçevesinde belli olayların, nesnelerin ve durumların gerçek mahallindeizlenmesi, gözlenmesi ve incelenmesine yönelik faaliyetlerden oluşan öğretimyöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Demonstrasyonyöntemi
B) Problemçözme yöntemi
C) örnekolay incelemesi yöntemi
D) Gösteripyaptırma yöntemi
E) Gözlemgezisi yöntemi
19. Dineğitimi ve öğretiminde “amaca
dönüklük” ilkesine göre aşağıdaki
ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Eğitimöğretimde amaçlar hakkında
öğretmenlere bilgi verilmesi yeterlidir,ayrıca öğrencilerin hedeflerden haberdar edilmeleri gerekmez.
B) Eğitimfaaliyetleri belli bazı amaçlar doğrultusunda yapılmalıdır.
C) Nasılbir insan yetiştireceğiz, hangi dinî ve ahlâkî özellikleri kazandıracağız gibisorulara önceden cevap verilmeksizin, bir eğitim faaliyetinin planlanması veuygulanması mümkün değildir.
D) Öğrencinin,kendisine kazandırılmak istenen davranış hakkında bilgi sahibi olması, öğrenmesürecini olumlu etkiler.
E) Eğitimöğretimde kalıcı yaşantılar kazandırmanın yolu, genelden özele doğru amaçlarbelirlenmesinden ve öğretmenin neyi, niçin öğreteceğini açıkça bilmesindengeçer.
20. Aşağıdakilerdenhangisi soru-cevap
yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?
A) Birçokbilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi
B) Öğrencinin,derse aktif katılımını sağlaması
C) Öğrenciyidüşünmeye sevk etmesi, kendini ifade etmesine ve sosyalleşmesine imkân vermesi
D) Öğrencininbildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlaması
E) Bilişselolarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması
CEVAPLAR:1.C 2.D 3.B 4.A 5.D 6.B 7.E 8.A 9.B 10.E 11.C 12.B 13.D 14.C 15.E 16.D 17.C 18.E 19.A 20.A
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder